New schoolyear tips!

back

Hallo allemaal!

Vandaag ben ik begonnen aan de derde week van mijn nieuwe opleiding op een hele nieuwe school. En ik dacht ik schrijf een paar tips op voor het nieuwe schooljaar, want mij ook heel veel heeft geholpen.

1. Op tijd huiswerk afmaken

Ik ben echt iemand die huiswerk gaat af stellen naar de volgende dag, of zelfs een week later.
Maar met mijn opleiding merk ik nu al dat ik het beste alles zo snel mogelijk af kan makkelijk omdat ik het anders niet af krijg.

2. Je zelf blijven
Wat ik door de afgelopen schooljaren geleerd heb, is dat je altijd jezelf moet blijven. Mensen gaan je echt niet leuk vinden als je jezelf niet bent, en een jaar lang niet jezelf blijven hou je ook niet vol. Dus blijf lekker jezelf want je bent leuk genoeg.

3. Durf vragen te stellen
Nou de titel zegt het eigenlijk al. Weet je een vraag niet? Wees dan niet bang om deze te gaan stellen aan je leerlingen of aan de leraren. De leraren zijn er toch ook voor om jou te helpen?
Je zit er voor jezelf en niet voor anderen.

4 Ga op tijd naar bed

Niemand wilt met wallen en een vermoeiend hoofd naar school toch?
Ga vroeg op bed, en zorg dat je in de ochtend genoeg tijd hebt om je klaar te maken, en door genoeg slaap krijg je ook geen wallen.
Ook zit je dan niet zo moe op school en kun je goed op letten.

5. Maak aantekeningen

Wat voor mij een hele belangrijke is geworden, is om aantekeningen te maken in de les. Ik ben nogal lui aangelegd dus bij mijn vorige opleiding dacht ik wel dat ik alles ging onthouden.
Als je heel veel informatie binnen krijgt op een dag, onthoudt je natuurlijk ook niet veel. Dus maak lekker veel aantekeningen, dat scheelt een hoop!

Veel succes nog op de opleiding

Groetjessssss

Geef een reactie

