Wat ik geleerd & bereikt heb

Hallo allemaal!

Voor vandaag heb ik voor mezelf, en voor mijn lezers natuurlijk, een paar dingen opgeschreven die ik dit jaar allemaal heb geleerd en heb bereikt.

1. Mensen in het verleden laten die het niet waard zijn. 

Ik heb afgelopen jaren veel gevochten voor mensen die het eigenlijk helemaal niet hebben verdiend.
Die me hebben uitgescholden met de ergste dingen, maar toch elke keer weer sorry durfde te zeggen tegen mij. Ze zouden het nooit weer doen.
Gelukkig heb ik een punt bereikt dat er een lichtje ging branden, dat ik zelf zo niet verder kon.
En tot vandaag heb ik geen spijt dat ze uit mijn leven zijn, dus dat is alleen maar een plus punt.

2. Meer durven om mijn doel te bereiken

Ik ben in Juli , dit jaar, eindelijk begonnen met mijn rijlessen. Ik vond het dood eng om me aan te melden voor een goede rijschool.
Ik en rijden in een auto?  ‘ Dat kon toch helemaal niet’ is wat ik telkens tegen mezelf zei. Totdat een vriend van mij tegen mij zei: ‘ Kom op, Aniek. Gewoon aanmelden voor een rijschool. Zo erg zou het wel niet zijn. En nu, 18 rijlessen verder, lach ik er zelf om en vraag ik me af waarom ik er niet eerder ben mee begonnen, want het gaat heel goed.

3. Voor mezelf opkomen

Ik was altijd het meisje, wat haar mond dicht hield. Want stel je voor dat ik ruzie kreeg, dat vond ik echt verschrikkelijk. Vond ik het niet leuk wat je zei? Ik hield me mond en nam het persoonlijk mee naar huis om de hele nacht er mee wakker te liggen. Gelukkig kan ik het nu eerlijk zeggen wanneer ik iets niet leuk vind en kan ik het ook gelijk loslaten.

Ik merk zelfs dat sommige mensen , die mij al langer kennen, mij heel vaak verbaasd aankijken omdat ze het niet van mij zijn gewend.

Alleen maar beter dus!

4. Dat ik goed genoeg ben, en dat ik mezelf niet hoef te veranderen voor anderen.

Ik was altijd het meisje dat door iedereen leuk gevonden wou worden, maar mezelf niet of tot weinig accepteerde. Het afgelopen jaar ben ik eindelijk zover om te zeggen, dat ook ik er mag zijn en dat mijn uiterlijk er helemaal niet erg uit ziet. En als mensen mij niet leuk genoeg vinden, jammer dan. Dan trek ik er niet zoveel meer van aan. Ik mag toch ook niet iedereen? Dus waarom zou iedereen mij dan wel leuk moeten vinden.
Tuurlijk trek ik het nog wel aan, als iemand raar me aankijkt of als ik weet dat iemand in mijn omgeving mij niet mag. Maar ik kan het gelijk los laten. En daar ben ik blij mee.

Dus wat ik jullie mee wil geven, je bent goed zoals je bent en je hoeft niet te veranderen omdat anderen dat willen.
Dit was best weer een persoonlijke blogpost. 

 

Liefs,

Aniek

Een gedachte over “Wat ik geleerd & bereikt heb

  1. Pingback: wat ik geleerd heb | selfmade pictures

Geef een reactie

