Pesten | Nationale dag tegen pesten

Hey lieve lezers,

Het is vandaag 19/04/2016 en het is nationale dag tegen pesten .Pesten gebeurd nu vooral via social media, maar ook  gebeurd het nog steeds overal.  Ik vond dit daarom een goed moment om mijn verhaal met jullie te gaan delen.

IMG_20151031_163325.jpg

Ik ben sinds de basisschool al soort van gepest. Dat mensen me begonnen uit te lachen of niet met mij wouden omgaan. Niemand zag me eigenlijk staan.

Toen ik op de middelbare school kwam werd ik al sinds het begin eigenlijk gepest. Ik deed niet met anderen mee, ik zag er anders uit dus eigenlijk was ik gelijk een ‘doelwit’ voor de pesters.
In de tweede werd ik niet gepest, ik had een hele leuke klas die elkaar gewoon respecteren en was het een soort hechte band.
Toen ik de derde kwam begon het gepest meer en voor mijn gevoel ook erger, niet alleen klasgenoten pestten mij, maar ook leerlingen uit andere klassen.
Dit kwam vooral omdat het ‘de populaire’ kinderen waren dingen pesten.
Niemand wou bij mij in het groepje bij gym.
Er werden dingen naar mij geroepen zoals; ‘Aniek kan niet sporten dus willen we haar ook niet in ons groepje hebben’.
Ik spijbelde vanaf de derde heel vaak bij gym zonder dat mijn moeder het eigenlijk wist.
In de vierde klas werd ik nog steeds gepest, maar toen werd er eindelijk wat meegedaan door de leraren.
We zouden met de klas en nog een paar klassen naar Parijs gaan. Ongeveer een paar weken voor we heen gingen zei een meisje dat ze wel een stoel tegen mijn hoofd aan wou gooien, toen ik zei ‘doe maar’ keek ze verbaasd.
Dit heb ik gelijk aan mijn mentor verteld en sindsdien zijn er een paar pesters van school gestuurd ( ze deden ook niks op school dus ook dat was een reden natuurlijk dat ze waren geschorst).
Parijs zelf was heel leuk en gezellig, hier konden de leerlingen ineens wel normaal doen.
Toen we na Parijs weer naar school moesten, moesten we ons voor bereiden voor examens. Ik ben toen dus helemaal niet meer gepest, omdat iedereen daar druk mee bezig was.

Hoe gaat het nu met me?
We zijn nu 4 jaar verder en doe ik MBO niveau 3 verzorgende-IG. Ik heb een hele leuke klas en wordt niet meer gepest. Ik kan nu eindelijk mezelf zijn en wordt ook geaccepteerd zoals ik ben.

 

Een beetje lange blogpost, sorry had niet verwacht dat tie zo lang zou worden.
Ik hoop hiermee dat mensen nadenken voordat ze dat ‘ene meisje/jongen’ uitlachen, je weet niet wat ze door maken en hoe ze zijn.
Iedereen is mooi op hun eigen manier.

 

Liefs,

Aniek

2 gedachtes over “Pesten | Nationale dag tegen pesten

  1. Pingback: Mijn pluspunten en mijn minpunten | Persoonlijk – Aniekmarije

  2. Pingback: Ik voel me (altijd) leeg | personal – AniekMarije

Geef een reactie

