Series at the moment #2

Hey lieve lezers!

Het is al een poosje geleden toen ik mijn favoriete series met jullie had gedeeld.
Voor vandaag heb ik de series die ik nu uit heb, of nog kijk voor jullie op een rijtje gezet.

  1. Prison Break

Mijn vriend en ik hebben deze serie net uit. En ik vond hem echt een leuke serie. Ik denk dat ik 1 van de weinige ben die deze serie nog nooit op TV had gezien.

Hier een stukje uitleg over de serie:

Lincoln Burrows zit (onterecht) gevangen voor de moord op de broer van de vicepresident van de verenigde Staten van Amerika en zal binnen enkele maanden worden geëxecuteerd. Zijn broer, Michael Scofield, ziet maar één mogelijkheid om hem uit de gevangenis te doen ontsnappen: hij pleegt een gewapende overval en moet van de rechter vijf jaar achter tralies in dezelfde gevangenis als zijn broer, de Fox River State Penitentiary. Daar gaat hij Lincoln helpen ontsnappen.

Cijfer = 8,5

2. Orphan Black

Zoals jullie bij mijn vorige blogpost konden lezen, had ik deze serie in 1 keer uitgekeken. Nu is Orphan Black weer terug met seizoen 4 op netflix met elke vrijdag een nieuwe aflevering.

De serie draait om Sarah Manning (Tatiana Maslany), een zogenaamde con artist, die getuige is van de zelfmoord van haar dubbelganger Beth Childs. Manning neemt vervolgens Childs’ identiteit over en duikt zo dieper het leven in van haar kloon. Uiteindelijk blijkt dat ze meerdere ‘zussen’ heeft, verspreid over Noord-Amerika en Europa en dat er een plan is om hen te vermoorden. De serie snijdt de thema’s ‘moraal’ en ‘ethiek’ van menselijk klonen aan en het effect op persoonlijke identiteit

Cijfer = 8

3. Teen Wolf

Ik ken deze serie door (medeblogger, klasgenoot/vriendin) Lisanne. Ik ben nu bij seizoen 2 en ik vind het een hele spannende serie.

Wanneer Scott McCall (Tyler Posey) wordt gebeten door een weerwolf kan hij opeens veel beter horen en ruiken en is hij veel sneller dan een normaal mens. Zijn menselijke beste vriend Stiles Stilinski (Dylan O’Brien) helpt hem om zijn leven weer onder controle te krijgen. Dit gaat minder goed wanneer er een nieuw meisje op school komt, genaamd Allison Argent (Crystal Reed). Scott en Allison beginnen te daten, maar dan ontdekt Scott dat Allison’s familie Jagers (Hunters) zijn. De Jagers jagen op weerwolven en proberen ze uit te roeien. Daarom heeft Scott de hulp van Derek Hale (Tyler Hoechlin) nodig: om zichzelf te blijven tijdens een volle maan. Dan zijn er ook nog Lydia Martin (Holland Roden), de vriendin van Allison en een populair meisje, en Jackson Whittemore (Colton Haynes), een pestkop die net als Scott en Stiles lacrosse speelt, die Scott het leven als een weerwolf ook niet makkelijker maakt. Na seizoen 3 verdwijnen de personages Allison en Jackson uit de serie, ze worden vervangen door de personages Malia Tate (Shelley Henning), een weercoyote en dochter van Peter Hale, en Kira Yukimura (Arden Cho), een kitsune (weervos) en de nieuwe vriendin van Scott. In seizoen 4 wordt de jonge weerwolf Liam Dunbar (Dylan Sprayberry) lid van Scott’s roedel.

Cijfer: 7,5

Dit waren ze, maar 3 series wat ik eigenlijk echt kijk en leuk vind op dit moment.
Heb jij nog een leuke serie waar van je denkt dat ik hem echt moet zien? Laat het weten in de reacties!

liefs,

Aniek

Een gedachte over “Series at the moment #2

Geef een reactie

