Online vriendschappen | Mijn mening

 

Naamloos.png

Hey lieve lezers,

 

De laatste tijd lijkt het normaal te zijn om vrienden te hebben via het internet. Maar hoe denk ik hierover? Lees gauw verder!

Ik zelf was een jaar of 12/13 toen ik echt op het internet naar site’s ging met chatboxen, dit was vooral bij spelletjessites zoals Habbo Hotel, spele.nl enz.
Ook MSN kreeg een belangrijke rol in mijn leven, vaak voegde ik mensen toe die ik kende via groepsgesprekken.
Ik werd altijd gewaarschuwd dat ik niet met vreemden mocht afspreken, wat volkomen logisch is natuurlijk.
Ik vond het heel leuk om met kinderen te chatten via het internet bijv. door spelletjes.

Doordat MSN en hyves ging stoppen ben ik veel contacten kwijt geraakt. Op de middelbare school zat ik ook heel veel op twitter, deze contacten zijn jammer genoeg ook allemaal weg aangezien heel veel mensen twitter hadden verwijderd.

Mijn mening is dus dat internetvriendschappen niet perse slecht zijn, toch vind ik dat mensen onder de 18 niet met vreemden moeten afspreken die ze via internet kennen.
Ik vind dat als je ouder bent dan 18 helemaal beter kan aanvoelen wanneer iets goed of slecht voelt om te gaan doen.

Ik blijf dus altijd een voorstander van gewoon mensen face to face ontmoeten. Niet omdat dit altijd betrouwbaar is hoor, maar je weet wel het gezicht van de gene dan op het internet.

Hoe denk jij over online vriendschappen? Laat het me weten in de reacties.

 

liefs,

Aniek

Geef een reactie

