Mijn pluspunten en mijn minpunten | Persoonlijk

Hey lieve lezers,

Zoals jullie weten hou ik er van om mijn blog zo persoonlijk mogelijk te maken en dit keer beschrijf ik dus mijn plus punten en mijn min punten.
Dit doe ik omdat niemand perfect is, en zeker ook geen bloggers/youtubers enz.

Allereerst mijn min punten:

– Afreageren op anderen:

Ik ben er heel goed in om  me af te reageren op andere mensen. Als er bijv. 1 ding niet gaat zoals ik wil kan ik heel erg chagrijnig worden en het afreageren op mijn vriend of mijn familie.

Dit wil ik natuurlijk niet dus ik doe zeker mijn best om het te voorkomen maar soms laat ik me gaan en denk ik later: ‘waarom deed ik zo tegen hem/haar?’, ‘Waarom werd ik zo chagrijnig/ geïrriteerd terwijl er niks aan de hand is?’.

– Onzeker zijn:

Ik vind onzekerheid niks om voor te schamen maar ik vind het bij mij wel een minpunt omdat ik soms te onzeker ben. En zoals jullie weten ergens waar ‘te’ voor staat is nooit goed.
De onzekerheid is natuurlijk ook veel gekomen door het pesten. Dit konden jullie lezen in een blogpost die over pesten ging.
De laatste tijd valt het gelukkig wel mee, ik ben heel vaak onzeker over mijn uiterlijk en of de mensen die aardig tegen mij doen, mij ook daadwerkelijk aardig vinden.
Ik neem ook dingen serieus die anderen voor de grap zeggen gewoon omdat ik heel erg bang ben dat ze het wel gaan menen. Hier heb ik gelukkig niet heel veel last van.

Dit waren denk ik wel mijn (ergste) min punten. Hier komen mijn pluspunten.

–  Behulpzaam:
Ik ben echt zo’n iemand die liever andere blij maakt dan mijzelf. Als mensen een luisterend oor nodig hebben kunnen ze altijd naar mij, zelf als ze stom tegen mij hebben gedaan. Als ik iemand vrolijk kan maken doe ik dat, zelfs met de kleine dingen.
Dit is denk ik ook de reden waarom ik voor de opleiding verzorgende- IG heb gekozen.
Ik ben er van overtuigd dat praten over nutteloze dingen genoeg kan helpen bij iemand die zich niet lekker in haar/zijn vel voelt.

–  Mensen respecteren:
Ik zie heel veel mensen die gaan vooroordelen. Tuurlijk ik doe het ook, maar ik vind dat er een verschil is tussen je bij je vooroordeel houden over iemand of de vooroordeel op zij zetten en de persoon te leren kennen.
Ik ben er achtergekomen dat uiterlijk niet altijd alles zegt over de innerlijke kant van de persoon.
Ja ik zie ook wel mensen waar ik van denk dat ze rare kleding aan hebben maar meestal zijn hun wel de aardige mensen.
Iedereen heeft hun eigen ‘rugzakje’ zoals ze dat noemen.

Als ik naar mezelf kijk ben ik wel blij met mijn eigenschappen hoor!
Dit waren mijn plus en mijn min punten.

Wat zijn jouw goeie en slechte punten? Laat het me weten in de reacties!

Nog een fijne dag,

Liefs,

Aniek

 

 

 

 

Geef een reactie

