Jaloezie | Mijn mening

Lieve lezers,

Vandaag ga ik het hebben over jaloezie. En hoe ik er over denk.

Om mee te beginnen; wat is jaloezie eigenlijk?

Jaloezie is een gemoedstoestand of emotie waarbij iemand wenst dat gene te krijgen wat de ander heeft of wenst dat degene het niet had.
Dit kan gaan om materialen, eigenschappen als het om relaties gaat.
Je wilt dus vaak iets bezitten wat een ander heeft.

Persoonlijk vind ik dat iedereen wel eens jaloers is. Ik vind dat jaloezie ook ontstaan als onzekerheid.

Bijvoorbeeld zoals hoe dat in relaties gaat. Als de partner met een ander praat wordt dat vaak gezien als gevaarlijk gebied. De ander partner wilt niet dat hij/zij met een ander praat.
Dit vind ik zelf te ver gaan maar sommige mensen zijn zo onzeker over zichzelf dat het hun relatie kan gaan verpesten.

Je hebt dus gezonde en ongezonde vormen van jaloezie. Ook vind ik dat je als je je onzekerheid gaat aanpakken je minder jaloers kan worden.

Voor iedereen die ( heel erg) jaloers is:

Je bent mooi zoals je bent en je hoeft je niet te veranderen voor een ander. En je partner is blij met jou anders was hij/zij niet met jou samen!

Liefs,

Aniek

Een gedachte over “Jaloezie | Mijn mening

Geef een reactie

