Liedjes met een herinnering #1

Vaak luister ik muziek dat kan zorgen voor een bepaalde emotie.
Maar ook kan  liedjes herinneringen op brengen. Nare maar ook leuke gebeurtenissen herinner je je dan weer.
Ik heb een paar nummers met een herinnering. De een wellicht wat sterker dan de ander, er zijn liedjes waar ik een vrolijk, een boos, een verdrietig gevoel van krijg.
En dit wou ik graag met jullie delen.

B.o.B – Airplanes ft Hayley Williams of Paramore

Niet dat het moment iets met de tekst te maken heeft. Maar dit nummer luisterde ik zooovaak met mijn toen mijn beste vriendin was. We luisterden het bijv. op de fiets naar de winkel, op school enz. Eigenlijk overal. Volgens mij zat ik toen in de eerste of tweede van de middelbare school.
Demi Lovato – Warrior 

Dit liedje luisterde ik in 2012 (?). Het was uit met mijn ex en ik was er kapot over. Dit liedje maakte me weer sterker om te weten dat ik door kan gaan met mijn leven. Raar hoe erg muziek impact kan hebben op je gevoelens.

Gavin DeGraw – Best I ever Had

Als ik dit liedje hoor zie ik mezelf weer in de auto op vakantie. Ik zong dit liedje keihard mee samen met mijn broer. En maakten we grapjes over de songtekst op den duur hoor je;  ‘Helter Skelter’ maar wij maakten held op de skelter. (echt weer zo’n soort humor dat je erbij had moeten zijn om het grappig te vinden).

Trijntje Oosterhuis – Ken je mij 

Dit liedje geeft mij kippenvel. Dit liedje werd gedraaid op de begrafenis van mijn oma. Dus hier krijg ik een verdrietig gevoel bij.

 

Ik vind het echt raar hoe muziek voor een bepaald emotie kan zorgen.

 

liefs,

Aniek

Geef een reactie

