5 redenen om op je fiets te stappen!

Vaak lees en hoor ik dat mensen die hun rijbewijs (net) hebben dat ze liever de auto pakken dan een fiets, zelfs voor de (hele) kleine ritjes.

Vandaar dat ik jullie 5 redenen geef om toch de fiets te pakken, vooral met mooi weer!

Fietsen is gezond

Door te bewegen gaat je fiets natuurlijk vooruit (logisch). Iedereen weet dat deze beweging goed is voor het lichaam.
Door te fietsen gebruik je spieren en worden ze sterker ( ook de spieren in je billen).
Daarnaast is het supergoed voor je conditie!

Fietsen verbrand calorieën
Binnen een half uur fiets je al de calorieën van een frikadel eraf!

Nederland is het beste fiets land
Je leest het al, Nederland is het beste fietsland binnen Europa op het gebied van fietsveiligheid, het aantal fietsen, fietstoerisme, de aanwezigheid van belangengroepen enzovoort.

Minder vatbaar voor ziektes
Doordat je beweegt blijft het immuunsysteem actief, zodat een bacterie geen kans heeft om zich binnen in jou lichaam te dringen. Uit onderzoek blijft dat mensen die 5 dagen per week iedere dag 30 minuten fietst, de helft minder ziektedagen op zich nemen dan mensen die niet bewegen.

Genieten van een familie fietstochtje
Niks is gezellig dan gezelligheid met je familie! Als je bijv. klein kind hebt kan hij/zij mee in een zitje of in een fietsbuggy. En natuurlijk kunnen de oudere kinderen zelf fietsen.
Onderweg kun je natuurlijk samen gaan picknicken of een terrasje pakken en samen genieten van de omgeving! Ideaal!  Vaak zie je toch meer op de fiets dan als je in de auto zit.

 

Ik weet het, dit was een heel ander soort blogpost dan normaal. Maar ik was aan het fietsen en dacht hey, ik kan mijn tips over fietsen wel aan jullie geven!
Weet niet of jullie het af en toe leuk vinden zo’n blogpost. Let me know!

 

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

