Serie review: ‘13 reasons why’

Hey guyssss! 

Long time no see! Zoals veel van jullie weten, ben ik gek op series en films kijken. En kijk ze dan ook vaak. De laatste tijd komt de serie: ’13 reasons why’ vaak voor op social media. Daarom wou ik hierover een review schrijven.

Naamloos1

Het is een tijdje geleden dat ik echt onder de indruk was van een serie. Heel veel series vind ik gewoon leuk om te zien. Maar  ’13 reasons why’ vond ik zo aangrijpgelijk dat ik het heel snel al had uitgekeken.
Na de eerste aflevering was ik al om. Ik vond de serie zo sneu en spannend. Ik vind het zeker een aanrader!
Hoe verder je keek, hoe erger en spannender de serie werd, vond ik zelf.

13 Reasons Why (gestileerd geschreven als Th1rteen R3asons Why) is een Amerikaanse tienerdrama-serie van Netflix uit 2017, gebaseerd op de gelijknamige novelle van Jay Asher.

Het eerste seizoen kwam uit op 31 maart 2017 op Netflix. In deze serie wordt het verhaal van Hannah Baker, een meisje dat net zelfmoord heeft gepleegd, onder de loep genomen. De mensen die haar hebben gekwetst krijgen een doosje met dertien cassettebandjes toegestuurd. Op deze bandjes vertelt ze de redenen van haar zelfmoord.
De serie telt één seizoen, met 13 afleveringen.

Bron Wikipedia.

 

Ik ga verder geen spoilers geven voor de mensen die het nog niet hebben gezien. Maar de laatste afleveringen geeft een waarschuwing aan. Ik vind dit niet meer dan terecht. Het einde van de serie is namelijk heel erg intens, spannend maar ook realistisch.

 

Nu ik deze serie uitgezien heb, moet ik opzoek gaan naar een ander. Iemand nog suggesties? Let me know!

 

Liefs,

 

Aniek

 

2 gedachtes over “Serie review: ‘13 reasons why’

Geef een reactie

