Alleen naar de sportschool en mijn onzekerheid | Fitness

Hey allemaal!

Vandaag mijn eerste blogpost over het onderwerp: ‘fitness’. Ik ben denk ik nu iets meer dan een jaar bezig met sporten. Maar sinds een half jaartje nu ben ik eigenlijk actief aan het sporten. Ik durfde me eigenlijk nooit in te schrijven door mijn onzekerheid. Daarom deel ik met jullie het verhaal waarom ik me dan toch eindelijk heb ingeschreven in de sportschool.  Veel lees plezier!

Fitnesscentrum

Eigenlijk wou ik me nooit in schrijven omdat ik het gevoel had dat een sportschool altijd hartstikke druk is en dat iedereen dan speciaal (alleen) naar jou zit te kijken als; ‘hey dat is een nieuwe lid, oh zij kan er niks van enzovoort…’. Maar door mijn toenmalige vriend had ik me toch maar ingeschreven,
Zoals jullie weten ben ik sinds eind december weer vrijgezel.
Mijn sportabonnement liep gewoon door, dus ik moest de stap wel ooit zetten om weer heen te gaan.

De eerste keer weer heen

Wat zat ik er tegen op om naar de sportschool te gaan. Doordat ik eerst met iemand heen ging, voelde ik me zelfverzekerder.
Ik bedacht altijd allemaal excuses om niet heen te gaan zoals: ‘te laat terug van school/stage, te veel school werk, hartstikke moe enzovoort’.

Op een avond kwam ik een filmpje tegen om YouTube van iemand die aan het sporten was en heel erg bezig was met gezond leven.
Dit inspireerde me dat ik dezelfde avond nog, me ging omkleden, oortjes in deed en naar de sportschool fietste.

Sportruimte

Eenmaal in de sportruimte keek ik rond. Het was op zich wel rustig. Ik keek rond en bedacht me wat ik zou doen. Zonder enige planning of verstand liep ik maar naar de hardloopband. Ik begon langzaam te lopen, want echt heel hard rennen op zo ding, vind ik dood eng.
Achter mij zaten mensen op de crosstrainer. En naast mij rende iemand heel goed op de loopband.

Hierdoor voelde ik me heel erg bekeken en alsof ik het niet goed deed en maar een ‘amateur’ was.
Toch hield ik het een kwartier vol. Na die kwartier liep ik naar de krachttraining. Ook zonder enig idee deed ik voor mijn gevoel maar wat.

Sporten, ron haans.png

Ook bij het begin van de krachttraining, voelde ik me onzeker, heel erg zelfs. Als iemand mij dan ook maar aankeek, dacht ik dat ik het verkeerd deed.
Maar door gewoon door te gaan, kreeg ik meer zelfvertrouwen. En probeer ook andere apparatuur uit.

Conclusie
Ik verliet het pand met dubbele gevoelens. Ik was blij dat ik was gegaan, want het was minder erg dan ik dacht. Toch voelde ik me onzeker als iemand anders naast mij of tegen over mij een apparaat gebruikten.
Sindsdien blijf ik wel gewoon door gaan. En ik kan gelukkig naar mijn sportschool wanneer ik wil. Zo ga ik op schooldagen tussen 12:00 uur en 14:00 heen, omdat de sportschool dan soort van dicht is. Ik heb een ‘druppel’ waardoor ik wel naar binnen kan.
Dus mijn onzekerheid is nog niet helemaal weg, maar het is een begin.

Ik ben trots dat mijn onzekerheid sinds het begin wel heel erg minder is geworden. Ik kan dit.

En jullie? Zijn jullie ooit onzeker geweest over iets?

Liefs,

Aniek

Geef een reactie

