Sport motivatie | fitness

Net zoals iedereen het wel heeft, heb ik ook niet altijd zin om te gaan sporten. Af en toe hieraan toegeven is geen probleem maar ik spreek uit eigen ervaring, dat je vaak niet meer heen gaat als je een paar dagen niet naar de sportschool bent geweest.
Soms moet je je zelf gewoon streng toe zeggen om toch heen te gaan. Want als je er eenmaal bent geweest voel je je een stuk beter, dan dat je een hele avond op de bank hebt gelegen met netflix en een zak chips!

Hieronder deel ik vier dingen die mij motiveren om toch te gaan.

workout fitness motivatie
Bron

1. Eigenlijk zei ik het hierboven al, van te voren bedenk ik me hoe ik me zou voelen als ik toch heen ben geweest.
Ik voel me namelijk altijd goed, fit maar vooral trots als ik weer thuis kom van het sporten.

2. Ik bedenk me wat er gebeurd als ik een keer niet heen ga. Ik ben nog al een lui iemand, nee echt. Als ik een dag niet heen zou gaan, dan sla ik het steeds makkelijker over en vind ik de stap om heen te gaan toch weer veel groter dan dat het eigenlijk is.

3. Ik vraag me af waarom ik naar de sportschool ga, waarom ik me had ingeschreven.
Ik heb me natuurlijk niet voor niks ingeschreven. Ik wil heel graag afvallen en aan mijn conditie blijven werken, dan moet ik natuurlijk wel heen gaan.

4. En als laatste, ik zoek motivatie op op instagram, Google afbeeldingen en op YouTube. Op instagram kijk ik altijd onder de hashtag; #workoutquotes, dit helpt me om heen te gaan. Onder deze hashtag zie je mensen bezig met hun workout, of iemand heeft er een quote op gezet.
Zoals jullie misschien wel weten, ben ik sowieso gek op quotes.

Ik hoop dat ik jullie hiermee gemotiveerd heb. As je een keer geen zin hebt om te sporten, weet je gelijk wat je kan doen om toch heen te gaan en ben je achteraf super blij dat je bent gegaan.

Liefs,

Aniek

 

 

Een gedachte over “Sport motivatie | fitness

Geef een reactie

