4 redenen waarom ik sport

Hey allemaal!

Sporten is gezond en niet alleen omdat je er fit van wordt. Ik heb hier onder mijn vier redenen gedeeld waarom ik nou eigenlijk regelmatig sport.

 

 

Sporten, ron haans

1. Sporten helpt met mijn hoofd leeg te maken


Ik ben iemand die zich dagelijks druk kan maken, terwijl dat eigenlijk helemaal niet nodig is. Zo kan ik mezelf echt druk maken over wat anderen van mij vinden, maar ook kan ik mezelf heel erg druk maken over de toekomst.
Sporten heeft mij geholpen toen ik er heel erg mee zat dat ik niet zeker wist of ik wou stoppen met de opleiding en nog veel meer dingen.
Tijdens het sporten merkte ik dat ik eigenlijk helemaal niet nadacht meer over dagelijkse dingen. Ik dacht alleen nog maar aan sporten en er voor gaan.

2. Ik voel mezelf sterker en fitter


Altijd als ik klaar ben met sporten en weer op de fiets zit richting huis, voel ik me zo veel fitter. Echt een gevoel van dat ik er tegen aan kan. Als ik een paar dagen niet heb gesport, kan ik me zo lui voelen.

3. Ik slaap beter


Doordat ik overdag fysiek ben bezig geweest, is mijn nachtrust ook veel beter.

4. Verbetert mijn humeur


Ik merkte na mate ik meer ging sporten, dat ik vrolijker, positiever in het leven stond. Ook als ik terug kom van de sportschool voel ik me goed, positief. Dan heb ik het gevoel dat ik alles aan kan.

 

Als jij zelf ook sport ben ik benieuwd wat je doet en hoe vaak in de week. Let me know!

Liefs,

Aniek

Geef een reactie

