To the Bone | recensie

Zondag kwam er een nieuwe film online op netflix, namelijk: To The Bone. Ik hoorde hier veel over op social media. Ook las ik dat experts de film slechte invloed heeft op sommige mensen.
Afgelopen Maandag heb ik deze film gekeken. En daarom deel ik vandaag mijn mening met jullie. Er kunnen spoilers voorkomen in deze blogpost.

to the bone

The Bone begint  met een korte waarschuwing voor schokkende beelden. En de vermelding dat de film gemaakt is door ervaringsdeskundigen. Ik vind het goed dat er zo’n waarschuwing in beeld komt. Maar als je de beschrijving leest weet je dat de film over een meisje met anorexia gaat.

Ellen is een weerbarstig, 20-jarig meisje dat lijdt aan anorexia. Het grootste gedeelte van haar tienerjaren heeft ze doorgebracht in verschillende herstelprogramma’s, maar helaas zonder succes. Haar familie is vastbesloten om een oplossing te vinden voor haar probleem en stuurt haar naar een tehuis voor jongeren dat onder leiding staat van een onconventionele dokter. Ellen, verrast door de ongebruikelijke regels en gecharmeerd door haar medepatiënten, moet haar verslaving onder ogen komen. – Bron

Mijn mening

Opzich vond ik het begin van de film goed. Je kon wel goed zien dat het over anorexia ging, je zag Ellen calorieën tellen, en de trap op en af rennen om ook weer calorieën te verbranden. Alleen had ik er voor ik er naar ging kijken meer van verwacht, ik had veel meer diepgang verwacht.
Ook op het eind is er niet helemaal duidelijk hoe het nou met haar is afgelopen.
Het mooiste aan deze film vond ik dat je kon zien dat je nooit de enige bent die ‘iets’ heeft, ook al denken mensen van dat ze er alleen voor staan, er is altijd hulp.

Dit was mijn recensie. Ik vind het altijd kort haha. Tips zijn altijd welkom!

 

Liefs,

 

Aniek

Een gedachte over “To the Bone | recensie

  1. Ik heb hem toevallig maandag ook gekeken, ik had ook inderdaad er meer van verwacht. Maar de situaties eromheen zijn wel leerzaam voor iedereen. Ik ben meer benieuwd maar de film feed van pll acteur Spencer Hasting (serie naam)

    Like

Geef een reactie

