Supergirl | recensie

Gisteren (zaterdag 29 Juli) hebben mijn moeder en ik de serie supergirl uitgekeken. Vandaag heb ik dan ook daarvan een recensie voor jullie geschreven! Nogmaals; tips over mijn blog zijn altijd welkom. Ik maak het graag beter te lezen voor jullie!

supergirlZoals iedereen kende ik alleen de verhalen van Superman. Totdat ik de serie Supergirl op netflix zag staan.
De serie Supergirl gaat over Kara Zor-El, het nichtje van Superman. Af en toe zie je een aflevering waar ook de The Flash voorin komt.

Kara Zor-El wordt op haar dertiende samen met haar baby-neefje, Kal-El, de man dat Superman wordt, op een spaceshuttle gezet naar aarde omdat hun planeet, genaamd Krypton dreigt te vergaan. De vlucht verloopt niet goed.  Kara blijft rondzweven in de tijdloze Phantom Zone.
Zo’n vierentwintig jaar later bereikt Kara eindelijk de bestemming. Op aarde wordt ze geadopteerd door de familie Danvers.
Kara leeft eerst een ‘normaal’ leventje voordat ze bedacht om Supergirl te worden.
Ze is dagelijks de assistente van een van National City’s meeste invloedrijke personen, Cat Grant.
Cat Grant is de eigenaresse van CatCo Wolrdwide Media.
Wanneer Kara besluit om als Supergirl de stad te gaan beschermen komt ze in een dubbelleven, wat heel chaotisch wordt.

Mijn mening

Mijn mening over de serie is, dat ik de serie in het begin een beetje saai vond. Natuurlijk bleven sommige stukken voorspelbaar omdat er al twee seizoenen op Netflix stond.
Wel vond ik dat de serie gegroeid was, maar dat zie je bij de meeste series wel gebeuren.
Het tweede seizoen vond ik namelijk spannender dan de eerste.

Vind het ook een aanrader? Ja! Vooral als je van Superman, The Arrow en The Flash houd. The Flash is trouwens ook zeker weten een aanrader. Hier volgt ook nog een recensie over!

Geef een reactie

